LA TRAICIÓN DE HUDA

Títol original 
HUDA'S SALON

LA TRAICIÓN DE HUDA | Trailer VOSE | 29 de julio en cines

Llengües Àrab, amb subtítols en espanyol

Fitxa tabs

Sinopsi

La Reem, una jove mare palestina casada amb un home gelós, va a la perruqueria de la seva amiga Huda, a Betlem, i el que havia de ser una visita rutinària es converteix en una desagradable experiència. La Huda li ha parat un parany. Amb l'ajuda d'un còmplice la fan posar en fotos compromeses per fer-li xantatge, i aconseguir així que col·labori amb el servei secret israelià, traint així el seu poble. (FilmAffinity)

Premis i seleccions

1 premi i 5 nominacions:

The Critics Awards for Arab fFilms 2022: premi a la millor actriu (Maisa Abd Elhadi) i nominada al premi al millor director (Hany Abu-Assad)

Festival de Cinema de Nashville 2021: nominada al premi del gran jurat

Festival de Cinema Internacional de Toronto 2021: nominada al premi Platform

Festival Internacional de Cinema de Valladolid 2021: nominada al premi a millor pel·lícula

Festival Internacional de Cinema del Mar Roig 2021: nominada al premi a millor pel·lícula

Crítica

La pel·lícula “Huda's Salon” posa al descobert l’absurditat de la guerra

Els primers deu minuts de Huda’s Salon són una revelació. Aquesta pel·lícula visualitza subtilment, a través d’una lent alhora satírica i simpàtica, com la vida quotidiana es creua amb la violència de la guerra, sent l’objectiu final deixar al descobert l’absurditat de la guerra. Aquesta pel·lícula funciona, de la millor manera imaginable, com una muntanya russa emocional.

Escrita i dirigida per Hany Abu-Assad, Huda’s Salon té lloc a la Palestina ocupada, a la ciutat de Betlem a Cisjordània. La pel·lícula comença com un drama domèstic modest -penseu en Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles- en una perruqueria regentada per la Huda (Manal Awad). La Reem (Maisa Abd Elhadi) és una jove mare d'una nena, la Lina, i és allà per tallar-se el cabell. Mentre la Huda renta els cabells a la Reem, les dones parlen d’una manera familiar per a qualsevol dona que hagi estat mai en una perruqueria. Les coses prenen un gir brusc cap a un thriller esgarrifós quan la Huda droga la Reem, li fa una foto del seu cos estirat a terra, en una situació comprometedora i la fa servir per fer-li xantatge de ser una espia del Servei Secret israelià. La Reem, horroritzada, s’escapa amb la seva filla, sense tallar-se els cabells Després, la Huda és capturada per la Resistència Palestina, comandada per en Hasan (Ali Suliman). El que succeeix a continuació és una sèrie d'esdeveniments alhora còmics i irònics, en els quals la Huda explica la seva pròpia història de supervivència, que reflecteix la desesperada lluita de la Reem per protegir el seu ridícul marit i la seva dolça filla.

Aquesta pel·lícula destaca en tots els aspectes, però la seva gesta més impressionant està en com és capaç d'explicar delicadament moltes versions de la mateixa història de supervivència davant d'una ocupació violenta. Abu-Assad ens mostra, a través de la Reem, la Huda i en Hasan, fins a quin punt una persona pot actuar per sobreviure i com això pot afectar la supervivència dels seus companys.

Que Huda’s Salon és una pel·lícula delicada vol dir que mostra, a través dels petits moviments primer de la Huda i després de la Reem, com apareix el terror al cos: una escena brillant mostra la mà desplegada de la Reem desplaçant-se sobre una paret de maó mentre camina catatònica cap a casa amb la Lina als seus braços, intentant pensar en una sortida per a la seva situació. La càmera s’entreté en els personatges femenins, no de manera voyeurista, sinó de manera tranquil·la, mostrant les habilitats d’Awad i Abd Elhadi com a actrius, cosa que els permet tenir temps per pensar i esplaiar-se.

Abu-Assad permet als seus personatges esplaiar-se, els ofereix molta autonomia (que és una paraula concisa per respecte i simpatia), tot mostrant com la guerra deshumanitzada destrueix tantes vides úniques de tantes maneres similars. Aquesta pel·lícula és una obra mestra: no us la podeu perdre.

Alisha Mughal – exclaim,ca

Tipus de sessió: 
Presencial

Sessions presencials programades

diumenge 17 nov. - 17.00
Sala: 
Sala 2

Fitxa tècnica

Director/a 
Fotografia 
Ehab Assal
Peter Flinckenberg
Intèrprets 
Ali Suliman
Maisa Abd Elhadi
Samer Bisharat
Omar Abu Amer
Kamel El Basha...
Durada 
91 min
País 
Egipte
Palestina
Països Baixos
Gènere 
Thriller